29 Mayıs 2011 Pazar

İlişkisel Veritabanı Yönetim Sistemleri

Günümüzde kullanımı en yaygın veritabanı ilişkisel veritabanı ve en yaygın veri tabanı yönetim sistemleri de ilişkisel veritabanı yönetim sistemleridir. İlişkisel veritabanının en önemli yanı, oluşturulan tabloların birbiri ile ilişkilerinin olmasıdır. Bu nedenle veritabanı yönetim sistemlerine “ilişkisel” denilmektedir.



En basit anlamda bir veritabanından bahsetmek için bir veritabanında en az iki tablo olmalıdır. Ve oluşturulan veritabanı ilişkisel bir veritabanı ise, bu iki tablo birbiri ile bir şekilde ilişkilendirilebilir olması gerektedir. Eğer veritabanımız ilişkisel veri ilişkisel veritabanı mantığı üzerine bina edilecekse, temel olarak tablolar aşağıdaki 3 temel işlevi yerine getirmek zorundadır.



Seçme: Herhangi bir tabloda yer alan bilgilerin tümü yada istenen kriterlere göre sıralı bir şekilde gösterilebilmelidir.
İzdüşürme: Herhangi bir tabloda yer alan bilgilerin belli kolonları görüntülenebilmelidir.
Birleştirme: İki yada fazla tabloda yer alan bilgiler tek bir tablo gibi sunulabilmelidir.



Bir veritabanı yönetim sistemi yukarıdaki 3 temel işlevi yerine getirmek zorundadır. Bu 3 kriterlerden her biri tek tek kullanılabildiği gibi, 3 bir arada kullanılabilir veya ikili kombinasyonlar halinde de kullanılabilir. Burada önemli olan veritabanın bir veritabanı yönetim sistemi tarafından SQL ile yönetilebilir olmasıdır. Böylece kullanıcı veritabanın bilgisayar ortamında fiziksel olarak dosyalama işlemleri bilme zorunluluğundan kurtulmuş olacaktır. Tüm bu süreç SQL ile izole edilmiş olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder